2nd Bachelor in Library and Information Technology
Practical work in management of the libraries
< Back
ECTS Credits | 2 |
---|---|
Number of Hours (h/year) | 30 |
Teaching staff | WOUTERS, Corinne |
Course Unit | Compulsory |
Term | Quad. 1 |
Code | SOC-BBIB0028/2 |
Prerequisite | Structure and organization of public libraries and media libraries (Year 1) |
---|---|
Aims and Objectives | The student must be able to understand and analyse the various problems arising in libraries and find solutions for each of them. |
Description | Using case studies, the students analyse all aspects related to library organization and management |
Bibliography | DIAMENT, Nic. dir. Organiser l’accueil en Bibliothèque. Villeurbanne : Institut de Formation des bibliothécaires, 1997 (coll. la boîte à outils) Elagages…Elagages et retraits en bibliothèque publique : pour une meilleure gestion des collections de la bibliothèque .I. Les monographies.3ème éd. revue et augmentée. Lobbes : Réserve centrale du réseau public de lecture, 2008.55p. GASCUEL, Jacqueline. Un espace pour le livre : guide à l’intention de tous ceux qui créent, aménagent ou rénovent une bibliothèque. Paris : éd. Du cercle de la librairie, 1993. GAUDET, Françoise et LIBER, Claudine. Désherber en bibliothèque : manuel pratique de révision des collections. Paris : Electre : édition du cercle de la librairie, 1996. GUILBAUD, Didier. « L’aménagement d’une petite bibliothèque rurale. In : BBF,T.45, n°3, 2000. MULLER, Joelle."Le Management en bibliothèque: technique de gestion ou art" Dans : Lectures, 149, janvier-février 2007, p20-21 « La Signalétique de la bibliothèque ». in : Lectures, n°115, juillet - août 2000. |
Teaching and Learning Methods | Lectures Tutorials Project or fieldwork |
Assessment Methods | Written examinations Projects or practical work The assessment consists in - a group work about a real situation - a written individual examination |
Notes | Yes |
Language | French |
The information contained herein is intended for informational purposes only. The Higher Education Institution disclaims any responsibility with regard to its content.