2nd Bachelor in Human Resources Management

Législation du travail

< Back

ECTS Credits1
Number of Hours (h/year)15
Teaching staffBOURGUET, Nathalie
Course UnitCompulsory
TermQuad. 1 and 2
CodeSOC-GGRH0045/2
Prerequisite
Aims and Objectives

1. Giving students the essential concepts in the field of labor law.

2. Allow students to analyze and understand the statutory law.

 3. Allow students to analyze and understand the case law.

 4. Allow students to analyze and solve casus related to the subjects studied, using the appropriate legal vocabulary and referring to the legal provisions.

Description

1. The protection of remuneration

 2. Hours of Work

3. The welfare worker

4. Regulation of work

5. The control bodies

Bibliography

Code de droit social

 

Tilleman Filip, « Guide pratique du travail », Editions LannooCampus, 2007.

 

Alexander Fr., « Manuel de législation sociale », éd. De Boeck, 2007.

 

Delcour Francis et Gadeyne Daniel, « Législation sociale à la portée de tous, Office international de librairie, 2007.

 

M. Jamoulle, « Le contrat de travail » (t. I et II), Faculté de droit, d’économie et de sciences sociales de l’Université de Liège.

 

M. Jamoulle, « Seize leçons sur le droit du travail », Collection scientifique de la faculté de Droit de l’Université de Liège.

 

V. Vannes, « Le contrat de travail : aspects théoriques et pratiques », éd. Bruylant, 1996.

 

Guide de la réglementation sociale pour les entreprises, éd. Kluwer

 

Guide des contrats et lettres types, éditions de la chambre de commerce et d’industrie.

 

Brochures « Clés pour... » publiées par le ministère fédéral de l’emploi et du travail, 2009.

 

  

Journal des tribunaux du travail (J.T.T.), revue hebdomadaire, éd. Larcier

 

  

Http://www.moniteur.be

Http://www.belgium.be

Http://www.droitbelge.be

Http://www.csc-en-ligne.be

Http://www.references.be

Http://www.businessandlaw.be

 

 

Teaching and Learning MethodsLectures
Assessment MethodsWritten examinations
NotesYes
LanguageFrench

The information contained herein is intended for informational purposes only. The Higher Education Institution disclaims any responsibility with regard to its content.