1st Bachelor in Computer Graphics Design

Programming Techniques (Theory)

< Back

ECTS Credits2,5
Number of Hours (h/year)30
Teaching staffWORONTZOFF, Pierre
Course UnitCompulsory
TermQuad. 1 and 2
CodeTECH-GRAI0006/1
Prerequisite

None

Aims and Objectives

Integrating basics notions of object oriented programming with JavaScript 1.5.

Description
  • Basics concepts (script, instructions, APIs, identifier, reserved keywords, value, data type, variable, affectation, function, object, object's hierarchy, classes, expressions , the alert(), prompt() and confirm()methods)
  • Instructions (empty instruction, « var » instruction, «if» instruction, « for », « while » et « do-while » instructions, expression's instruction with side effect).
  • Values (the undefined value, the numbers, strings, booleans, tables and functions) as literal values or as objects.
  • Expressions (by combining the differents operations: « . », « [] », « () », « * », « / », « % », « + » (addition), « + » (concaténation), « - » (soustraction), « < », « <= », « > », « >= », « instanceof », « in », « == », « != », « === », « !== », « && », « || », « , », « new », « ++ », « -- », « - » (unary), « + » (unary), « ! », « delete », « typeof », « ?: », « = », « += », « -= », « *= », « /= » et « %= ») and the priorities of each operation.
  • Alternatives (if,?: and switch)
  • Tables (literals and Array objects, associatives tables and objects, the «for-in» loop)
  • The loops (while, do-while, for) + break and continue in loops.
Bibliography

D. Flanagan, JavaScript - La référence (4ème édition), ISBN 2-84177-212-8, O'Reilly

G. Leblanc, JavaScript (Notes de cours).

http://www.galerie-infographie.net/~niko/LTP/index.html

http://www.w3schools.com/js/default.asp

Teaching and Learning Methods

 Talk (RQASPST : Reading, Questions-Answers, Synthesis / Problems-Solutions, Test )

Assessment MethodsWritten examinations
Continuous assessment
NotesYes
LanguageFrench

The information contained herein is intended for informational purposes only. The Higher Education Institution disclaims any responsibility with regard to its content.