2nd Bachelor in Human Resources Management
Media Language
< Back
ECTS Credits | 2 |
---|---|
Number of Hours (h/year) | 15 |
Teaching staff | PLESCIA, Brigitte |
Course Unit | Compulsory |
Term | Quad. 2 |
Code | SOC-GGRH0047/2 |
Prerequisite | None |
---|---|
Aims and Objectives | Global approach of the French talking daily press (history, ideology….). |
Description | As future HRM, studets will be able to conceive and insert a job offer in different newspapers in relation to their normal readers. 1. Global approach of the Belgian press: · French talking daily press and magazine · Dutch talking daily press and magazine 2. Information sources and processing. 3. Press and information processing 4. Conception and role of the different part of a press article. 5. Press and net |
Bibliography | DUMONT, Jean-françois, GREVISSE Benoit et al. La presse écrite en Belgique. Kluwe Editorial, 1998. Actual quarto Livres outils, Réalisons notre journal, octobre 1999. Actual quarto Livres outils, Le journal en classe, février 2000. LE SOIR, envie de savoir, supplément au SOIR du 12 décembre 2000. DUCINI, Hélène. La télévision et ses mises en scène. Paris, coll. Cinéma-image, Nathan Université, 1998. DE BROUCKER, José. Pratique de l’information et écritures journalistiques. Paris, Edition du Centre de formation et de perfectionnement des journalistes, 1995. THOVERON, Gabriel. Le 3ème âge du 4ème pouvoir. Où va la presse ? Bruxelles, Labor, 1999. GRUSSELIN, Paul. Pratiquer la presse écrite. Bruxelles, Communication 2000, Ed. Labor, 1990. LEKIME, F. La presse d'entreprise. Bruxelles, Communication 2000, Labor. Collectif, Média : information ou manipulation, La pensée et les hommes. Bruxelles, Edition de l'Université de Bruxelles, 1998 |
Teaching and Learning Methods | Lectures Tutorials |
Assessment Methods | Written examinations Projects or practical work |
Notes | Yes |
Language | French |
The information contained herein is intended for informational purposes only. The Higher Education Institution disclaims any responsibility with regard to its content.